Forslaget under kan du kopiere og lime inn Word og redigere der.
Tidsplan |
||||
Tid |
Hva |
Beskrivelse |
Utstyr |
|
Innen kl. 14:00 |
Rigge utstilling |
Sette opp bord |
1 bord per prosjekt, ev. lage et kart dersom det er mange prosjekter |
|
Sette opp plakatene |
Plakatene og ev. ekstrautstyr hvis noen prosjekter trenger det |
|||
Lyd |
Lydanlegg, mikrofon |
|||
Dommerrom |
Mapper m/dommerinfo: Liste over elever og prosjekter, ev. kart, penner, diplomer, gjerne litt frukt/mat og drikke |
|||
14:00-15:00 |
Dommer-formøte |
Dommerne møtes for å bli litt kjent, forberede det som skal gjøres og sorterer diplomene. |
Mapper med info + penner |
|
Litt å drikke og spise |
||||
Diplomer til alle elevene |
||||
14:50 |
Pep-talk med elevene |
Samle alle barna. Gå gjennom rekkefølgen hos dommerne. Skape entusiasme og trygghet. |
||
15:00-16:00 |
Dommersamtaler med elevene |
Beregn ca. 10 min per samtale. |
Elevene skal få fred under sine samtaler med dommerne, uten publikum og foreldre tilstede. Lærer kan gjerne være i bakgrunnen. |
|
16:00-17:00 |
Åpen utstilling |
Start med felles velkommen og informasjon om hva dette er. |
Lydanlegg |
|
Publikum (foreldre) går rundt, ser på plakater og elevene forteller om prosjektene |
||||
Åpen kafé/ tilgjengelig mat. |
Mat og drikke, papptallerkner og drikkebeger. Ev. Vipps i kaféen for å finansiere premier/t-skjorter. Få gjerne med foreldre til dette. |
|||
17:00-17:30 |
Premieutdeling |
Dommere |
Diplomer til alle og muntlig ros til de enkelte prosjektene. |
|
Ev. premie til alle Dommernes pris til beste prosjekt og beste prosjekt på hvert trinn/ i hver klasse. |
||||
Rektor? Annen? |
Ev. Publikumspris etter avstemning (se egen beskrivelse) |
|||
17:30-18:30 |
Rydde |
Ryddeplan. Få gjerne med foreldre til dette. |